Paola 51 años
Paola 51 años
Paola nació en Roma, donde tuvo una infancia feliz hasta que su padre murió cuando ella tenía 10 años y la familia se mudó a un pueblo en el sur de Italia donde vivía la familia de su madre.
"El pueblo me quedaba pequeño", explica Paola, "los vecinos estaban al tanto de todo lo que hacía". Con 18 años comenzó a trabajar. Le gustaba fumar cannabis, escuchar música alternativa y vestirse "de manera diferente". Sus amigos son 10 años mayores que ella, casi todos consumían heroína, pero le decían que ella no tenía que hacerlo y Paola se sentía protegida. Poco a poco sus amigos, como miles de jóvenes de esa época, se van muriendo de SIDA.
Paola se queda sola y comienza a consumir. Seguirán años de inestabilidad en los que se mezclan desilusiones de amor y consumo de drogas, hasta que Paola es condenada a 3 años de prisión donde dejará de consumir.
Poco después de salir de prisión se queda embarazada de un chico perteneciente a la mafia. Teme que el grupo pueda lastimar al bebé y escapan de Barcelona. Finalmente, el embarazo no llegará a término y la pareja termina separándose.
En los años siguientes Paola pasa por periodos de consumo y abstinencia, pero su calidad de la vida se está deteriorando.
Actualmente Paola vive en la calle con su pareja, están buscando trabajo y piso para volver a vivir "normalmente".
La Paola va néixer a Roma on va tenir una infància feliç fins que el seu pare mort quan ella tenia 10 anys i la família marxa a viure a un poble del sud d’Itàlia on viu la família de la seva mare.
“El poble em quedava petit”, explica la Paola, “les veïnes estaven pendents de tot el que feia” .
Amb 18 anys anys comença a treballar. L’agradava fumar cànnabis , escoltar música alternativa i vestir-se de manera “diferent”. Els seus amics son 10 anys més grans que ella, quasi tots consumien heroïna, però li deien que ella no h havia de fer i la Paola se sentia protegida. Poc a poc, com a milers de joves d’aquella època, es van morint de la Sida , la Paola es queda sola i comença a consumir .
Seguiran anys de inestabilitat en que es barregen desil·lusions d’amor i consum de drogues, fins que la Paola es condemnada a 3 anys de presó on deixarà de consumir.
Poc temps després de sortir es queda embarassada d’un noi que pertany a la Mafia. Ella té por que el grup li pugui fer mal al bebè i escapen de Barcelona. Finalment l’embaràs no arribarà a terme i la parella s’acaba separant.
Els següents anys la Paola passarà per períodes de consum i de abstinència però la seva qualitat
de vida es va deteriorant.
Actualment la Paola viu al carrer amb la seva parella, estan buscant feina i pis per a tornar a viure “normalment”.